Facebook Pixel: Co to je a jak ho nastavit?

Úvod k Facebook Pixelu

Facebook Pixel je nástroj, který vám pomáhá sledovat a analyzovat návštěvníky vašeho webu, zlepšit reklamní kampaně a optimalizovat konverze. Pokud si nejste jisti, jak tento nástroj nastavit, nezoufejte. Online marketingová agentura YASHICA DIGITAL vám ráda pomůže. V tomto článku se dozvíte, co přesně je Facebook Pixel, jak ho nastavit.

Co je to Facebook Pixel?

Facebook Pixel je kód, který se vloží do vašeho webu a umožňuje sbírat data o návštěvnících, jejich chování a interakcích. Tato data lze následně využít při tvorbě a optimalizaci reklamních kampaní na Facebooku a Instagramu. Facebook Pixel vám umožňuje:

  • Sledovat konverze: Zjistěte, kolik lidí provedlo akci (např. nákup nebo registraci) po zobrazení vaší reklamy.
  • Vytvářet cílenou reklamu: Pomocí dat z Facebook Pixelu můžete vytvářet cílené reklamní kampaně pro návštěvníky, kteří navštívili váš web nebo provedli určité akce.
  • Optimalizovat rozpočet: Facebook Pixel umožňuje optimalizovat rozpočet vašich reklamních kampaní, abyste dosáhli lepších výsledků za stejné náklady.
 

Jak nastavit Facebook Pixel?

  1. Vytvoření pixelu: Přejděte do sekce “Pixel” v nástrojích pro reklamu na Facebooku a klikněte na tlačítko “Vytvořit pixel”. Postupujte podle pokynů, abyste vytvořili pixel. Nejdříve se přihlaste do Facebook Business Manager. Následně v levém horním rohu klikněte na “Burger ikonu” a zvolte “Nastavení firmy” a níže vyberte v menu záložku “Zdroje dat” > “Pixely” > “Přidat” a u nového Facebook pixelu si zvolte název a URL adresu, viz obrázek níže.
 
Jak nastavit Facebook Pixel

2. Instalace pixelu na webu: Doporučujeme si z nabídky vybrat možnost “Ruční přidání kódu pixelu na web“. Zkopírujte kód pixelu a vložte ho do hlavičky každé stránky na svém webu, do částí <head>. Co doporučujeme spíše je integrace pomocí Google Tag Manager. Pokud neznáte kódování, požádejte svého vývojáře či poskytovatele webových stránek. Samozřejmě se můžeme obrátit i na nás. 

Jak nastavit Facebook Pixel

Níže můžete vidět na obrázku č. 5, jak jednoduše nastavit “Facebook Pixel” přes službu Google Tag Manager, kdy stačí vložit pomocí HTML značky daný kód a nastavit zobrazení napříč všemi stránkami. 

3. Budete po vložení Facebook Pixelu na Váš web je zapotřebí službu potvrdit a zapnout pokročilé párování, které můžete vidět níže na obrázku č. 6. Pokročilé párování vám umožní přesnější práci s daty a zvýšení efektivity reklamy.

Jak nastavit Facebook Pixel

4. Posledním krokem je ověření, zda máte Facebook Pixel správně nastaven. Zde doporučujeme využít “Facebook Helper pro Google Chrome“. Uvedené rozšíření do prohlížeče Google Chrome vám umožní nastavit události, ale také kontrolovat správnost měření. Ukázka je níže na obrázku č. 7.

 

nastavení událostí (doporučujeme), kdy můžete můžete nastavit různé události jako např. “Potenciální zákazník”, což znamená, že je to událost v momentě, kdy například chcete získávat nové zákazníky přes formulář. Pokud máte naopak e-shop, tak bude zajímavá událost “nákup”. Možností je mnohem více. Ukázka je na obrázku níže č. 8.

Jak nastavit Facebook Pixel

Shrnutí

Při využívání Facebook reklam se stane Facebook Pixel velkým pomocníkem, který dokáže lépe sbírat data o uživatelích a budete tak moci lépe cílit a využívat i například remarketingu.

Nastavíme vám Facebook Pixel

Rádi vám pomůžeme s nastavením Facebook Pixelu. Napište nám a my se vám ozveme.

Mohlo by vás zajímat

Konzultace ZDARMA

Vyberte si prosím způsob, jak s námi chcete komunikovat. Na výběr máte ze tří možností:

Kontaktovat telefonicky

nebo