PNO je jednoduše ukazatel podílu nákladů na obratu. V praxi se jedná o hodnotu, která vyjadřuje v procentech (%), kolik procent z obratu tvoří náklady na marketingové aktivity.
Výpočet: náklady / obrat = %
Příklad výpočtu: náklady do reklamy činí 38 000 Kč při obratu 350 000 Kč. Výpočet: 38000/350000=0,11 tj. PNO = 11%.
Nízký PNO naznačuje, že firma generuje vysoké příjmy při nízkých nákladech, což zvyšuje ziskovost. Naopak, vysoký PNO signalizuje, že podnik má vysoké náklady ve srovnání s příjmy, což může vést k nižší ziskovosti nebo dokonce ztrátám.
Správné hodnocení PNO pomáhá firmám optimalizovat náklady na reklamu, zlepšovat efektivitu a posilovat konkurenceschopnost na trhu.
PNO je opakem hodnoty ROAS
Vyberte si prosím způsob, jak s námi chcete komunikovat. Na výběr máte ze tří možností:
Kontaktovat telefonicky
nebo