Co je to CPM

CPM definice

CPM je druh zkratky pro „Cost Per Mille„, což je marketingový termín používaný k vyjádření ceny 1000 impresí (zobrazení) reklamy. Je to standardní jednotka měření v online a digitálním marketingu.

Tato metrika je často používána v online reklamě, kde je cena za zobrazení reklamy měřena na základě tisíců zobrazení. CPM je oblíbený, protože umožňuje reklamním agenturám a marketérům snadno porovnávat efektivitu různých reklamních kampaní.

Výpočet CPM je poměrně jednoduchý:

Celkové náklady / početem impresí x 1000 = CPM

Například, pokud reklamní kampaň stojí 1000 Kč a generuje 200,000 impresí, CPM by bylo 5 Kč (1000 / 200,000 * 1000 = 5). To znamená, že za každých 1000 zobrazení reklamy platíte 5 Kč.

Mohlo by vás zajímat

Konzultace ZDARMA

Vyberte si prosím způsob, jak s námi chcete komunikovat. Na výběr máte ze tří možností:

Kontaktovat telefonicky

nebo

Už odcházíte?
Získejte prémiové digitální služby s
10% SLEVOU
Stačí kliknout níže!
Digital Premium