Perex článku je krátký úvod článku, který bývá v rozmezí 2 až 5 vět. Představte si výpis článků na nějakém blogu. Každý článek má svůj titulek, případně podtitulek a pod ním je krátký text, který je většinou zakončen třemi tečkami.
Díky PEREX článku můžete upoutat čtenáře a díky tomu si článek zobrazí a přečte si jej celý. Jde o nastínění obsahu samotného článku, aby si uživatel udělal určitou představu o tom, co se dozví po otevření a jeho přečtení.
Přesně čtyři vteřiny má váš článek na to, aby zaujal. Dnes je standard, že různé firmy píší články na různá témata a najít k jednomu tématu 20 článků není vůbec problém. Jak docílit toho, aby zrovna Váš článek si daný čtenář přečetl? Pojďme se na to podívat detailněji.
Vytvořit poutavý titulek, který bude bavit, lákat a zároveň sdělí myšlenku – je umění. Ve většině případů, zda si čtenář zobrazí Váš článek, bude díky vašemu nadpisu. Titulek by neměl lhát, měl by dávat pravdivé informace a v základu informovat.
To, že si čtenář zobrazil váš článek neznamená nutně výhru a nemáte jisté, že si jej přečte celý. Vytvořte takový článek, který bude obsahovat unikátní informace a budou zároveň předávány hravou a poutavou formou, samozřejmě záleží na tématu. Češi mají rádi sarkasmus, nebojte se článek poněkud připepřit. Když píšete, tak píšete? Chyba, délka článku by neměla být odrazující a rozhodně ho čleňte do odstavců. Dejte si pozor na velikost písma, typ písma a jeho řez. Také barva dost ovlivní čitelnost. Pozor také na podklad! Není nic horšího, než číst skvělý článek na černém podkladě s bílým písmem. Bolí z toho oči a zbytečně ztrácíte body. Šířka článku by rozhodně neměla být přes celou šíři těla stránky. Je dokázané, že se mnohem lépe čtou články, které jsou v užším sloupci (jako tento článek) a nemusíte očima přejíždět přes celou obrazovku zařízení.
Dejte si při tvorbě článku záležet, abyste opravdu napsali takový článek, který bude radost číst. Čtenář by si měl odnést potřebné informace, ale měl by to být i zážitek a impuls k opětovnému návratu.
Vyberte si prosím způsob, jak s námi chcete komunikovat. Na výběr máte ze tří možností:
Kontaktovat telefonicky
nebo