Doba digitální: kolik času trávíme online?
Kolik nás je online?
Report Digital October Global Statshot, který bývá zveřejňovaný agenturou We Are Social a Hootsuite každoročně zpracovává velmi zajímavá čísla z online prostoru. Ten z roku 2022 ukázal, že internet používá 64% celkové populace a aktivních uživatelů na sociálních sítí je zhruba 4,8 miliadry.
Stále máte dojem, že on-line prostředí není pro Vás?
Průměrný uživatel internetu tráví online 6-7 hodin denně. Více jak 90% uživatelů se připojuje pomocí mobilních telefonů, pomocí notebooku či počítače asi 66%. Pokud vezmeme v potaz placené reklamy na sociálních sítích Facebook, Instagram, WhatsApp a Messenger dohromady, měsíčně se tyto reklamy zobrazí 3,5 miliardě uživatelů. U Facebooku je dosah reklam až 71% všech jeho uživatelů, nejlépe si vede u věkové kategorie 25-34 let.
Kde v online prostoru nejčastěji trávíme čas?
Tento žebříček ovládli sociální média. Nejčastěji stahovanou aplikací je Tiktok, nejvíce času pak uživatelé tráví na Instragramu a Youtube. Počet uživatelů sociálních sítí stále roste, stejně jako čas, který na něm uživatelé tráví.
Mezi TOP 5 online činnosti patří: vyhledávání informací, kontakt s blízkými, přehled o aktuálním dění, sledování filmů či seriálů a hledání inspirace či nových nápadů. 49% uživatelů ve věku 16-64 uvedlo, že vyhledávají produkty a informace o značkách. Nejoblíbenějším vyhledávačem je Google, nicméně 75% uživatelů využívá k vyhledávání informací o značkách sociální sítě. Nejvíce času věnují onlinu uživatelé ve věku 16-24 let.
Jak jsme na tom v Česku?
Největšími rekordmany v počtu minut na sociálních sítích drží v Jihoafrické republice – tam jsou lidé online průměrně 9,5 hodiny. V této statistice se drží Česká republika pod celosvětovým průměrem – Češi tráví online 373 minut, což je zhruba 6,3 hodin. Počet uživatelů sociálních médií je zhruba 77% všech našich obyvatel. Na sociálních médiích trávíme 30% celkového času, který jsme online, to znamená asi 2,5 hodiny denně. Největší oblibě v rámci SM se stále těší Facebook a Youtube. Facebook reklamy v rámci ČR oslovují až 55% populace.
Obsah, který nejvíce baví je tvořen pomocí stories, vyhledávacích kampaní a reels. Na popularitě stále roste i Instagram a během posledního roku hlavně aplikace TikTok. Instagram pak nejlépe funguje pokud používáme promované posty, stories a reels.
Nejvíce Češi využívají internet k vyhledávání informací, návštěvu sociálních médií a v neposlední řadě online zpravodajství – to využívá asi 50% uživatelů. Nejaktivnější uživatelé jsou ve věku 24-36 let.
Chcete vybudovat značku na sociální síti?
Rádi s Vámi probereme možnosti, jak využít sílu sociálních sítí ve prospěch Vašeho podnikání.