Přechod na Google Analytics 4 (GA4) je snadný, zde máte návod

Google Analytics Universal končí

Určitě jste postřehli informaci o tom, že Google spustil novou verzi Google Analytics pod oficiálním označením Google Analytics 4, zkráceně GA4. Co Vám možná uniklo je datum ukončení stávající služby Google Analytics Universal, kterou nově nahrazuje právě Google Analytics 4. Datum ukončení Google Analytics Universal je stanoveno na 30. 6. 2023.

Možná si říkáte, to je ale času! Znáte rčení “kdo bývá připraven, nebývá překvapen?”.

Nečekejte s Google Analytics 4 na poslední chvíli

Skrytá hrozba, která může “semlet” nejednoho marketéra, pokud nezareaguje včas! Od 1. 7. 2023 nekončí podpora jen nástroje Google Analytics Universal, ale samotné ukončení sbírání dat. Jednoduše řešeno od daného data je to pro Vaší analytiku exitus. Tuto inofrmaci si můžete ověřit přímo na oficiálním zdroji společnosti Google – https://support.google.com/analytics/answer/10089681?hl=cs

Jak a kdy přechod na Google Analytics udělat?

Určitě je rozumné začít co nejdříve. Pokud nechcete mít data rozdrobená v konkrétním období, tak si počkejte například na konec měsíce, roku 2022 a následně proveďte přechod na Google Analytics 4.

Návod, jak za 4 minuty přejít na Google Analytics 4

Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, kde ukážeme, jak snadný je přechod z Google Analytics Universal na Google Analytics 4. Pamatujte, že s NÁMI BUDETE ONLINE.

Jednoduché shrnutí bodů:

  1. Přihlašte se do Google Analytics
  2. Vyberte si příslušný účet a projekt
  3. Vlevo dole dejte “Správce”
  4. Vyberte “Asistent nastavení GA4”
  5. Vyberte možnost “začínáme”a následně “Vytvořit službu”
  6.  Účet GA4 máte již vytvořený
  7. Nyní nastavte měřící kód pro váš projekt – naleznete jej v sekci “Datové streamy”. U Google Tag Manager použijte ID. Pokud používáte jen Google Analytics, zkopírujte si kód a vložte do zdrojového kódu vašeho projektu mezi značky <head>

Návod, jak za 4 minuty přejít na Google Analytics 4

Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, kde ukážeme, jak snadný je přechod z Google Analytics Universal na Google Analytics 4. Pamatujte, že s NÁMI BUDETE ONLINE.

Jednoduché shrnutí bodů:

  1. Přihlašte se do Google Analytics
  2. Vyberte si příslušný účet a projekt
  3. Vlevo dole dejte “Správce”
  4. Vyberte “Asistent nastavení GA4”
  5. Vyberte možnost “začínáme”a následně “Vytvořit službu”
  6.  Účet GA4 máte již vytvořený
  7. Nyní nastavte měřící kód pro váš projekt – naleznete jej v sekci “Datové streamy”. U Google Tag Manager použijte ID. Pokud používáte jen Google Analytics, zkopírujte si kód a vložte do zdrojového kódu vašeho projektu mezi značky <head>

Co se mění v Google Analytics 4?

Mnoho věcí se mění s příchodem Google Analytics. Je třeba si otevřeně říci, že Google Analytics Universal byly na trhu neskutečně dlouhou dobu a za tu dobu se online prostředí stokrát změnilo.

Za vším hledejte “Události”

Události, nebo-li anglicky “events”, které definují konkrétní činnosti. Pod danou činností si například představte = odeslání formuláře, objednávka z e-shopu, kliknutí na telefon, kliknutí na e-mail a mnoho dalšího. Jednoduše zjistíte, jakým způsobem se daný návštěvník na webu choval. 

Web i aplikace, vše na jednom místě

Ano, čtete správně! Nově se berou v potaz i data z aplikace. Při zakládání Google Analytics 4 si musíte zvolit tzv. “datový stream” a prakticky se jedná o typ projektu, který chcete měřit. V tuto chvíli je definována “aplikace” a “web”. Po web spadají i e-shopy.

Větší kontrola osobních údajů, GDPR

Data, která sbíráte a mají povahu osobních údajů  se ukládají po nějakou dobu a vy si určujete jak dlouho. Google Analytics 4 nově nesbírají ani IP adresy.

Nastavení GA4

Chcete pomoci s nastavením či přechodem na GA4? Napište nám a my s vámi probereme detaily.

Mohlo by se Vám líbit

TikTok sice baví více, ale nejvíce se využívá Instagram

Instagram je nadále nejvíce využívaná sociální síť u teenagerů,  ale pro zábavu však radějí volí…

Jaký je rozdíl mezi Up-sell, cross-sell, down-sell

V oblasti marketingu a prodeje existuje mnoho strategií, které firmy využívají k maximalizaci svých příjmů…

TOP 10 trendů pro e‑commerce v roce 2024

V roce 2024 lze očekávat několik významných trendů v oblasti e-commerce, které zásadně ovlivní způsob,…

Konzultace ZDARMA

Vyberte si prosím způsob, jak s námi chcete komunikovat. Na výběr máte ze tří možností:

Kontaktovat telefonicky

nebo